Vilken utrustning behöver jag för att använda JobOffice Kassa?

Allt du behöver för att komma igång med JobOffice Kassa är en Windows 7 eller senare dator, en Star kvittoskrivare och en kontrollenhet (ingår i JobOffice bas licens)

Kassadator

1. En egen dator

JobOffice Kassa kan du använda på de flesta datorer, laptops och surfplattor som har Windows 7 eller senare.

Som krav behöver du minst 4GB RAM minne och vara ansluten till Internet minst en gång i veckan.

Har du en egen dator kan du hämta och installera JobOffice kostnadsfritt från vår hemsida. Testa gärna vårt medföljande demobolag helt gratis så länge du vill.

2. POS Kassadator

Köper du en FEC POS kassadator genom våra partners kommer den oftast levererad med JobOffice Kassa och alla nödvändiga drivrutiner och program du behöver för att komma igång.

Kvittoskrivare

JobOffice Kassa är endast godkänd av Skatteverket att användas med kvittoskrivare från tillverkaren Star Micronics.

Den vanligaste modellen är TSP100/143 serien som finns både som USB eller nätverksskrivare.

Kontrollenhet för Svenska Skatteverket

Att ha en godkänd kontrollenhet (svart låda) är ett krav från Skatteverket som en del av kassalagen.

En serverbaserad kontrollenhet från PosPlus ingår i JobOffice Kassa så du inte behöver köpa någon egen. Men den kräver då att du har ett stabilt Internet.

Vill du istället köpa en egen kontrollenhet så rekommenderar vi en USB kopplad PosPlus.

Så har du redan en dator och kvittoskrivare kan du komma igång och börja sälja med JobOffice Kassa redan idag!

Kortterminal

Att ha en kortterminal är naturligtvis inget krav för att kunna använda JobOffice Kassa men eftersom det fortfarande är ett av de absolut vanligaste betalsätten i butiker tar vi med vilka terminaler vi stöder.

Vi rekommenderar att ni alltid hyr en kassakopplad kortterminal. Men skulle ni hellre vilja använda en helt fristående går det bra att använda vilken godkänd kortterminal som helst med JobOffice Kassa.

Ska ni använda en kassakopplad kortterminal kan ni använda en Ingenico iPP350 eller Yomani terminal. Vilken ni ska använda beror på vilken leverantör ni väljer.

Använder ni Babs Paylink eller Verifone ska ni välja en Yomani och hyr ni från Bambora ska ni välja en iPP350. De har alla olika avtal så ta reda på vad du behöver först och se vilken som passar din verksamhet bäst, oftast beror det på hur stor omsättning du har.