Hur gör jag en retur?

Det finns olika sätt att utföra en retur i JobOffice Kassa

Lägg till de varor kunden önskar på kvittot och tryck sedan på standardknappen under Kassa-fliken för "Retur och återköp". Du får då ett minustecken framför den markerade varan som visar att det är en retur.

Det går även att använda knappen under fliken "Kvitton". Sök först upp det kvitto du vill göra retur på och använd knappen för att flytta varorna till ett nytt kvitto och påbörja returen.

Har kunden betalat med Klarna Checkout och vill ångra köpet måste du istället använda "Återköp" knappen med Klarna logga på om du vill att köpet ska ångras hos Klarna.

Vill kunden istället byta varorna mot någon annan vara kan du lägga till fler varor på kvittot. När du är klar tryck på "Betala" och välj på vilket sätt kunden ska få tillbaka sina pengar.

Tänk på att kunden bör få tillbaka pengarna på samma sätt som de betalade och på samma kort om de betalade med kort när möjligt.